Så har då UPS svarat i DagensMedia, men jag vet inte om de bygger sin sak starkare direkt. UPS svenska kommunikationschef Lotta Söderström säger:
– Vi har åtgärdat vårt misstag gentemot kunden och vidtagit åtgärder för att undvika att detta ska hända igen. Vår policy är dock att reda ut våra mellanhavanden med kunden direkt och konfidentiellt, inte via en öppen blogg.
Lotta säger även vidare:
– Vi tar alla kundärenden på stort allvar och vi bemöter och hanterar alla kundärenden direkt med våra kunder.
Dan å sin sida hävdar att UPS ljuger och skriver:
Jag har försökt få ett svar angående momsfusket. Det stämmer att de omförtullat försändelsen men de svarade aldrig på mina frågor om deras metodik
Så utgår man från detta så gör UPS först fel och fortsätter sedan med att ljuga i media. Jag har nämligen svårt att tro att Dan har orsak att ljuga om det hela.
Jag skulle tro att UPS snart behöver en ny kommunikationschef – eller åtminstone en som gått en kurs i hur man hanterar uppkomna problem på ett smidigt och bra sätt för kunden…
Avslutar med det bästa citatet från artikeln där UPS kommunikationschef säger
-Vi vill självklart inte bli förknippade med något som kan skada vårt varumärke
Nu avses nazi-kopplingen, men Lotta bör kanske fundera över varför det blev så här från början….