Hoppa till innehåll

Blue Cow

Passivt proaktiv

Meny
  • Kontakt
  • N!cklas
Meny
Massage Stockholm

Massage Stockholm – en liten analys

Publicerad den 2022-02-242022-02-24 av N!cklas
massage stockholm samarbete massagestockholm

Jag har gjort en liten spaning på olika hälsorelaterade tjänster och hur sökmönster ser ut kring dessa. I denna lilla analys kommer jag kika på just massage, men generellt set ser det liknande ut oavsett vilka liknande tjänster man tittar på.

De allra flesta som bor i huvudstaden googlar bara ordet massage när de känner stelheten sätta in och behovet av massage öka. Det är dessutom väldigt vanligt att man lägger till just Stockholm, till exempel massage stockholm. Det funkar på samma sätt med alla större städer. Men är det det verkligen det effektivaste sättet att hitta en massör?

För just Stockholm så skulle jag nog påstå att det är betydligt effektivare att söka efter en massör i det specifika område som man önskar finna en, till exempel massage odenplan. Men märkligt nog är det jämförelsevis väldigt få sökningar på den typen av termer.

Massage Stockholm sökningar

Massage nära mig

När man gräver lite i termer relaterade till massage (och andra tjänster jag kikat på) inser man snabbt att tillägget nära mig blivit allt vanligare. Förvisso ligger antalet sökningar på termen massage nära mig fortfarande lågt med cirka 300 sökningar per månad. Men det har ökat och kommer med all säkerhet att fortsätta öka framöver.

Detta är absolut inte förvånande med tanke på att huvuddelen av sökningar och besök på sajter idag görs via mobiltelefoner. Samma mobiltelefoner som med inbyggd GPS kan visa vad som finns just i min direkta närhet. Smidigt, men samtidigt en smula läskigt när man tänker på hur denna data kan användas.

Att termen ”thai massage nära mig” däremot har 1100 sökningar kan man ju dra olika slutsatser om…

Karta med massage

I likhet med nära mig-tänket så använder många även kartor för sina sökningar. De kommer förvisso upp direkt man söker efter olika tjänster, men alltfler använder kartan i telefonen just för att hitta till exempel en massör i närområdet.

Personligen använder jag kartan väldigt ofta just när det kommer till att hitta tjänster av olika slag. Oerhört smidigt, men risken finns såklart att det faktiskt finns verksamheter som inte är registrerade och som man därmed missar.

Sammanfattningsvis…

Att ha synlighet på Google för den tjänst man erbjuder blir allt viktigare, alldeles oavsett om det rör sig om massage som i just detta exempel, eller i princip vilken annan tjänst som man säljer direkt till slutkund.

Vi har kommit till att det idag finns flera sätt att exponera verksamheterna på. Såklart är det viktigt att försöka synas i sökresultatet, men minst lika viktigt är att man har synlighet på de olika kart-tjänster som finns och då kanske framförallt Google Maps.

Hur kommer framtiden att se ut? På vilka sätt kommer kunderna att hitta massörer framöver? Kommer talsök att ändra hur vi letar reda på de tjänster vi önskar nyttja? Kommer AI och AR att kasta om spelplanen? Vad kommer som inte ens finns idag?

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

  • Container – smidigt sätt att bli av med saker
  • AI – framtiden för bilder?
  • Välja skrivare till kontoret
  • Slipp alla cookie-varningar i Chrome
  • Hur man lyckas som affiliate inom leksaker
  • 21 sätt att tjäna pengar snabbt
  • När är det dags att byta jobb?
  • 6 affärsidéer för seniorer
  • Verktyg du behöver på kontoret
  • Världens starkaste chili – Apollo eller Pepper X?
  • Mitt första Bitcoin-köp
  • 4 frågor du bör besvara innan du startar en blogg
  • Att klara högskoleprovet
  • 333 ”Jag har aldrig”-frågor
  • Kontorsstädning: 5 skäl att anlita proffs
Om / Kontakt
© 2022 Blue Cow | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema