Fick paket från Telia häromdagen, förstod ganska omgående att det var reklam men tyckte det var lite kul att det var en annan form än det gamla vanliga brevet… En snygg liten låda – med ett spännande innehåll? Det lackar ju ändå mot jul…
Jodå, det var lite roligare innehåll än ett gammalt säljbrev. Två mazariner (vem har skvallrat?) och ett litet blad med information om en tjänst de tror skulle passa för mig som småföretagare.
Läser igenom bladet och avfärdar det snabbt – har inga behov av annat än det jag har idag – och tänker att det kanske vore gott med något sött…
Mums! eller…?
Eftersom det var den 20e jag fick paketet så kändes mazarinen helt plötsligt lite unken…
Så, vad lär man av detta lilla misstag? Jo, se till att allt funkar – ända till slutet!
Hahaha, ja det var ju inte så listigt av reklambyrån att skicka gamla mazariner till en potentiell kund. 😀
God Jul!
Hej
Jag vill gärna påpeka att dessa felaktiga Mazariner inte på något sätt är Telias fel! Det är vi på Delicato som har gjort en miss och levererat Mazariner med för kort hållbarhet vilket i sin tur har resulterat i att Mazarinerna har möglat, vilket är mycket beklagligt.
Vi har mycket strikta kvalitetsregler i vårt bageri och är certifierade enligt BRC som är en mycket tuff kvalitetsstandard. Vi kontrollerar vårt lager med avseende på FIFO (first in first out ) varje vecka för att säkerställa att inga gamla varor skickas till våra kunder. Tyvärr har det blivit fel någonstans i vår process, vilket är mycket beklagligt, men beror på den mänskliga faktorn.
Våra Mazariner är väldigt goda och bakade av högklassiga råvaror såsom äkta mandelmassa och jag hoppas att du vill mejla mig dina adressuppgifter så att vi kan ersätta dig med värdecheckar som du kan köpa nya fullvärdiga Mazariner för.
Än en gång vill jag gärna påpeka att varken Telia eller reklambyrån bär någon skuld för detta!!
Med vänlig hälsning,
Eva Lövgren
Kvalitets- & Miljöchef
Delicato bakverk AB