Skip to content

Blue Cow

Passivt proaktiv

Meny
  • Kontakt
  • N!cklas
Meny
SEO-citat för SEO-strategi

De 10 bästa SEO-citaten för att vägleda din SEO-strategi

Publicerad den 2022-02-282022-04-20 av N!cklas

Letar du efter inspiration för att vägleda din SEO-strategi? Då får du här de här tio bästa SEO-citaten…

En av de bästa sakerna med internet är den omedelbara tillgången till nästan all information du behöver. Detta gäller särskilt när du läser på om sökmotoroptimering.

Men all information som finns på nätet är inte lika bra och det är lätt att bli knuffad och dragen i fel riktning. För att hjälpa dig att ta dig igenom allt skräp har jag letat igenom internet och hittat de 10 bästa inspirerande SEO-citaten som kan vägleda din strategi. Även om Google släpper en uppdatering imorgon kommer dessa citat fortfarande att vara sanna.

Njut av dem!

Anonymous

“The best place to hide a dead body is the second page of Google search.” – Anonymous

Jag måste erkänna att jag skrattade högt när jag först läste det här citatet. Sorgligt mycket sanning…

Den sorgliga sanningen när det gäller SEO är att de flesta människor inte kommer att hitta din webbplats om du inte finns på den första sidan med sökresultat. Tänk på att det bara finns 10 platser tillgängliga och troligen tiotusentals eller till och med tiotusentals miljoner andra webbplatser som tävlar om just dessa eftertraktade platser.

Dave Naylor

“My rule of thumb is build a site for a user, not a spider.” – Dave Naylor

Målet med SEO är inte att hamna på första plats. Målet är att generera leads och därmed försäljning för ditt företag.

När du utformar din webbplats för Googles spindel ignorerar du den viktigaste delen av SEO – dina kunder. I slutändan är det helt värdelöst att placera sig på plats 1 i Google om din webbplats inte är utformad på rätt sätt för att omvandla trafiken till leads och försäljning!

Jill Whalen

“Good SEO work only gets better over time. It’s only search engine tricks that need to keep changing when the ranking algorithms change.” – Jill Whalen

Med andra ord är SEO en tillgång. Det är som att köpa fastigheter och investera för att bygga om kök och bad. Det arbetet kommer att öka värdet på ditt hem så att du kan sälja det med vinst i framtiden.

Att använda SEO-knep eller hacks är som att försöka ”slå huset” i Las Vegas. Visst kan du få några snabba vinster, men i det långa loppet kommer du att förlora eftersom ”huset alltid vinner”.

Duane Forrester

“On a broad scale, I see SEO becoming a normalized marketing tactic, the same way TV, radio, and print are traditionally thought of as marketing tactics.” – Duane Forrester, Senior Product Manager, Bing

Om dina potentiella kunder söker på Google, Bing och Yahoo för att hitta dina produkter eller tjänster behöver du en SEO-strategi. Fler och fler människor använder flera kanaler för att undersöka produkter och tjänster. Och sökmotorer är ofta en del av den mixen.

Så även om du använder andra taktiker som TV, radio och trycksaker behöver du fortfarande en SEO-strategi för att se till att du inte förlorar kunder när de vänder sig till internet för att göra mer efterforskningar.

Phil Frost

“Successful SEO is not about tricking Google. It’s about PARTNERING with Google to provide the best search results for Google’s users.” – Phil Frost, Main Street ROI

En av de stora missuppfattningarna om SEO är att det handlar om att lura Google för att få din webbplats att rankas högt.

Återigen är det viktigt att tänka på Googles uppdrag. De vill organisera all information på nätet och presentera den för sökaren så att endast de bästa webbplatserna hamnar högst upp på resultatsidan.

Med detta i åtanke är målet med SEO att göra det så enkelt som möjligt för Google att hitta din webbplats (genom att använda korrekt HTML-kod, skriva relevanta texter, utforma den så att den är lätt att använda, optimera sidans laddningshastighet) och sedan ge Google en anledning att placera din webbplats högre än alla andra relevanta webbplatser (genom att publicera bättre och mer gedigen information, få fler länkar, mer PR online).

Wendy Piersall

“Google only loves you when everyone else loves you first.” – Wendy Piersall

Detta är ett av mina favorit SEO-citat eftersom det är så enkelt men ändå så sant. Googles uppdrag är att organisera all information på nätet och presentera den så att det ”bästa” hamnar högst upp i sökresultaten.

Hur avgör Google vad som är ”bäst”?

Googles algoritm tar hänsyn till många faktorer, men en av de viktigaste signalerna är antalet webbplatser som länkar till informationen. Varje länk är som en röst till den webbplatsens fördel som talar om för Google att den förtjänar att rankas högt i sökresultaten.

Adam Audette

“Today it’s not about ‘get the traffic’ — it’s about ‘get the targeted and relevant traffic.” – Adam Audette, Chief Knowledge Officer, RKG

Återigen, målet med SEO är inte att placera sig på första plats, utan att generera leads och försäljning.

Det innebär att din SEO-strategi börjar med att hitta rätt sökord som i slutändan kommer att leda till konverteringar för ditt företag. Använd Googles verktyg Sökordsplaneraren för att söka efter relevanta nyckelord. Ta sedan ett steg till och organisera alla nyckelord du hittar i två kategorier:

  1. köp-intention
  2. undersökande intention

Som du säkert kan gissa är sökord med köpintention de sökord där den person som söker är mest trolig att han eller hon är ute efter att göra ett köp. Nyckelord med undersökande syfte är sådana där den som söker troligen bara gör research.

Fokusera dina SEO-insatser på nyckelord med köpintention först för att ge dig de bästa möjligheterna att få leads och försäljning.

Rand Fishkin

“Better content is outweighing more content.” – Rand Fishkin

Detta citat belyser en ny förändring inom SEO.

Tidigare var det att publicera mer och mer innehåll en bra taktik för att öka räckvidden för din SEO. När du till exempel publicerar fler artiklar om olika ämnen har din webbplats större möjligheter att rankas i Google.

Många företag tog dock den taktiken till sin spets och började publicera artiklar av låg kvalitet i ett försök att skala upp artikelproduktionen till lägre kostnader.

På grund av Googles senaste algoritmuppdateringar väger kvalitet tyngre än kvantitet. Ha alltid detta i åtanke och motstå suget att skära ner på kvaliteten i ett försök att publicera webbsidor snabbare.

Jeff Eisenberg

“It’s much easier to double your business by doubling your conversion rate than by doubling your traffic.” – Jeff Eisenberg

Många företag ignorerar denna enkla sanning.

Tänk på hur svårt det är att fördubbla antalet besökare på din webbplats. Du måste investera mer i SEO, reklam, sociala medier, e-postmarknadsföring och/eller någon annan marknadsföringstaktik för att få mer webbplatstrafik.

Tänk nu på att du skulle få samma effekt på ditt företag om du i stället fokuserade på att fördubbla konverteringsgraden på din webbplats.

Det är enkel matematik…

(Trafik till din webbplats) x (Konverteringsgrad) = (Leads eller försäljning)

Din konverteringsgrad är det antal leads eller försäljningar som du genererar från din webbplats dividerat med det totala antalet besökare. Som du kan se av ekvationen kan du antingen fördubbla din trafik eller fördubbla din konverteringsgrad och resultatet blir detsamma.

Peter Drucker

“What gets measured gets improved.” – Peter Drucker

Peter Drucker talade inte specifikt om SEO i detta citat, men det är en viktig punkt som förtjänar att hamna på denna lista.

Vad behöver mätas inom SEO?

Det här borde inte komma som en överraskning, men att enbart spåra dina placeringar är värdelöst! Dina rankningar bör naturligtvis mätas, men de berättar en ofullständig historia.

Ännu viktigare än dina rankningar är din webbplatstrafik från SEO och dina webbkonverteringar från SEO.

Åh så jag önskar att jag arbetat efter dessa principer sedan början…

Vilken är din favorit, eller har du en helt annan att dela med dig av?
Gör det gärna med en kommentar!

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

  • Världens äldsta och deras råd om att bli gammal
  • De 5 viktigaste kosttillskotten att äta för optimal hälsa
  • Röda dagar – hur håller man koll på dem?
  • Konferensresa till Alicante
  • Några av världens dyraste bilar
  • 3 investeringsstrategier för att navigera på aktiemarknaden
  • De 10 bästa SEO-citaten för att vägleda din SEO-strategi
  • 3 vanliga myter om Online Casinon
  • 10 bra sökmotorer som inte är Google
  • Massage Stockholm – en liten analys
  • Hur länge ska du jobba vid sidan av ditt arbete?
  • Stärk företagets varumärke med hjälp av reklamgåvor
  • 8 extraknäck för lärare som vill tjäna extra pengar
  • Hyra moduler när verksamheten växer
  • 23 fakta om McDonald’s som är svåra att tro på
Om / Kontakt
© 2022 Blue Cow | Drivs med Minimalistisk blogg WordPress-tema