I jobbet ingår en del hotellnätter i Karlstad (~30 i år), vilka alla har förlagts till Hotell Plaza – fram till nu. Istället kommer jag välja Hotell Bilan när jag behöver hotell i Karlstad. Varför då? Klantigt nog hade jag missat att boka hotell, men när jag dyker in vid 7:30 efter att ha jobbat natt och förklarar att jag förstår att inget rum kanske finns ledigt och städat just nu men undrar när det kan finnas får jag veta att: ”Det finns städade rum 15:00”
Bryr mig inte ens om att argumentera…
På Bilan var svaret på samma fråga: ”Jag ordnar ett rum, men ta gärna lite fika för det dröjer cirka 15 minuter”
Lisa vet hur man säljer, Andreas behöver fortfarande grundkursen…
Det är så lätt att förlora en kund, synd att inte alla fattar eller bryr sig om det. Men å andra sidan var det väl en löneslav som tog emot och skiter i allt så länge lönen kommer in den 25:e.